„Aktywność, efektywność, radość”
W Rodzinnym Przedszkolu „Family Pre-School” korzystamy z koncepcji i metod, które przynoszą najlepsze efekty w edukacji dzieci, aktywizują wszystkie sfery rozwojowe i są jednocześnie źródłem radości.
Koncepcja pedagogiczna Marii Montessori
W przedszkolu wykorzystujemy podstawowe założenia pedagogiki M. Montessori. W związku z tym:
- tworzymy grupy mieszane wiekowo
- przygotowujemy otoczenie do rozbudzania potrzeb rozwojowych dziecka
- w pracy uwzględniamy „wrażliwe fazy rozwoju”, w których dziecko ma największe możliwości edukacyjne
- tworzymy materiał dydaktyczny zgodny z zasadami tej koncepcji pedagogicznej
Pedagogika zabawy Klanza
To bardzo znacząca metoda wykorzystywana przez nas do integrowania dzieci, wytwarzania u nich poczucia bycia w grupie i radości. Wszystkie zabawy pozwalają na aktywizację każdego uczestnika, a ich emocjonalne aspekty rozładowują napięcia. Posiadają one wiele elementów twórczych, a co istotne – pozbawione są często elementów rywalizacji.
Naturalny model nauki języka Ireny Majchrzak
Świat liter, pisma i druku jest czymś naturalnym w życiu dziecka. W naszym przedszkolu dziecko kontaktuje się z literami od początku edukacji, zaczynając od swojego imienia. Ma to znaczenie nie tylko edukacyjne, ale i motywujące.
Metoda sylabowa
Metoda sylabowa jest znana od wielu lat i często wykorzystywana w terapii pedagogicznej do przezwyciężania trudności dzieci w czytaniu i pisaniu. Celem nauczania tą metodą jest całkowite wyeliminowanie głoskowania z nauki czytania oraz wykorzystanie naturalnej skłonności każdego człowieka do mówienia sylabami.
Elementy glottodydaktyktyki
Glottodydaktyka to uczenie dzieci płynnego czytania ze zrozumieniem i pisania, kształtowanie nawyków czytelniczych i świadomości ortograficznej. Technika polega „ślizganiu się” podczas czytania z głoski na głoskę (w sylabach lub w wybranych, krótkich wyrazach, które zawierają głoski dające się trwale wydłużać),
Elementy programu edukacji matematycznej Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
Zgodnie z tym programem umożliwiamy dzieciom kontakt z konkretem i doświadczanie wszystkimi zmysłami, aby zrozumiały aspekt ilościowy, miarowy i porządkowy liczby.
Edukacja przez ruch
Ta metoda pracy pozwala dzieciom na integrację sensoryczną i procesów umysłowych. Procedury rytmicznego poruszania się podczas zajęć pozwalają dzieciom na doświadczanie swobody, radości, wyzwalają aktywność i chęć uczenia się. Zajęcia tego typu wspierają jednocześnie rozwój dziecka w czterech obszarach: intelektualnym, społecznym, emocjonalnym oraz fizycznym.
Metoda projektu
Wszelkiego rodzaju zadania badawcze dotyczą najbliższego otoczenia dziecka. Wykorzystujemy naturalną ciekawość poznawczą dzieci. Zachęcamy je do prowadzeniu badań zgodnych z ich zainteresowaniami i zapisywania wyników tych obserwacji. Nasi nauczyciele stymulują dzieci kierując ich uwagę na obszary, które są zgodne z programem pracy.